De vanligaste kundfrågorna om räcken – del 3
Det är dags för tredje och sista delen i följetongen där vi samlar de vanligaste frågorna vi får av våra kunder!
I sista delen fokuserar vi på frågor som kan dyka upp i samband med beställning, köp och leverans av våra räcken. Har du missat de tidigare delarna, så hittar du dem också här på bloggen: Del 1 handlar om räckena och frågor som kan dyka upp vid valet av produkt, och i del 2 pratar vi om montering och underhåll av räcken.
Jag känner mig osäker hur ska jag ta måtten, borde man ta hjälp av någon i branschen?
– Vår tanke är att man inte ska behöva vara i byggbranschen för att kunna beställa eller montera våra räcken, vi vill göra det så enkelt som möjligt för dig som kund. Du behöver endast ange måtten på ytterkanterna av underlaget där du ska ha ditt räcke, exempelvis hörn till hörn eller kant till kant. För att infästningen inte ska hamna för nära en kant så gör vi ett indrag på underlaget, men det sker automatiskt så det är inget du själv behöver tänka på.
I vårt designverktyg finns tydliga hjälptexter om du är osäker, där finns även måttmallar för att du lätt ska se hur man tänker och räknar. Dessa hittar du också på våra produktsidor under teknisk information.
Har du några speciella önskemål eller känner dig osäker, kontakta vår kundservice.
Kan jag avboka eller göra ändringar i min beställning?
– Innan vi har påbörjat tillverkningen av ditt räcke är det inga problem att göra en avbeställning. Vad gäller ändringar så beror det lite på hur tidigt vi får besked och vilka ändringar det handlar om, men självklart vill vi hjälpa dig i den mån vi kan så ta kontakt med oss snarast möjligt om du vill göra förändringar i din beställning.
Hur lång är er leveranstid?
– På varje produktsida finns information om hur många dagar produktionen är beräknad till. När du gjort din beställning hittar du information om produktionstid för just din order i din orderbekräftelse, och vi skickar iväg ditt räcke så fort det är klart. Då får du ett email med information om fraktspårning. Därefter kommer Schenker kontakta dig så att ni tillsammans kan bestämma leveransdag.
Vad kostar frakten?
– Den ingår! Det pris du ser vid beställning är det pris du betalar för räcket, ingen fraktkostnad eller andra dolda avgifter tillkommer.
Måste jag vara hemma när beställningen kommer?
– Det är viktigt att någon är på plats för att ta emot leveransen. Skulle det vara så illa att räcket har skadats under transporten, så behöver det dokumenteras tillsammans med chauffören innan du undertecknar att du tagit emot sändningen. Om inte det finns antecknat kan det bli svårt att reklamera om något skulle vara skadat. Se våra köpvillkor för mer information.
Kan man beställa nu och få leverans senare?
– Inga problem! Du kan lägga din beställning nu och meddela vilken vecka du önskar leverans så anpassar vi oss efter det och skickar din order i lagom tid.
Räckesbutiken.se är sedan 2012 certifierat för Trygg e-handel vilket innebär att bolaget lever upp till kraven för e-handlare. Läs mer om certifieringen på Svensk Digital Handel.
Redo att hitta rätt räcke för dig? Vi har glasräcken, räcken i rostfritt stål, vajerräcken, och ledstänger!