Det här händer efter en beställning på Räckesbutiken.se
När man köpt ett räcke eller en ledstång hos oss kan det ibland dyka upp en del frågor kring beställningen. I det här blogginlägget tänkte vi reda ut hur stegen efter beställning ser ut och vart du som kund hittar den informationen du behöver!
Orderbekräftelse
När du har gjort din beställning på vår hemsida, via en offert eller med hjälp av vår kundtjänst så får du ett mejl med en orderbekräftelse. I orderbekräftelsen hittar du information om din order så som produktinformation, kunduppgifter och leveransuppgifter.
Din personliga ordersida
För att hitta ytterligare information om din order så kan du i orderbekräftelsen klicka på den orangea rutan där det står ”din personliga ordersida”. På din ordersida kan du bland annat se ordernummer och status på din order. Är den till exempel kvar på beställning, under granskning, i produktion eller klar för leverans. Om en order är under granskning så innebär det att vår kundtjänst gör en manuell koll av beställningen innan den går till produktion (har du t.ex. fyllt i helt knasiga mått ringer kundtjänst upp och frågar vad du håller på med ;) ) Du kan också se datum när den beräknas vara färdigproducerad. Är ordern under granskning så finns det fortfarande chans att göra ändringar.
Läs gärna igenom din order så att uppgifter så som mått på ditt räcke/ ledstång (ska anges i mm), leveransadress och kontaktuppgifter stämmer. Du kan också se info om din betalning och om du till exempel har någon restsumma kvar att betala.
På ordersidan hittar du också information om din/ dina beställda produkter. Under rubriken Orderinnehåll kan du klicka på en produkt så kommer du vidare till en produktspecifikation där det finns detaljerad information kring produkten samt bifogade dokument som produktbok/bruksanvisning och måttmall. Måttmallen visar räckets placering i förhållande till ytterkantsmått.
Skrollar du ner på sidan så kan också ta del av monteringstips och monteringsfilmer för just ditt valda räcke eller ledstång.
Klart för leverans
När din order är redo för leverans får du ett mejl från oss med bekräftelse på att frakt är bokad och beroende på transportbolag så finns där eventuellt en spårningslänk där du kan följa leveransen.
Skulle det av någon anledning bli förseningar så kommer du att få ett mejl som ger information om detta. Vi vill att du som kund ska vara nöjd och vi gör allt vi kan för att undvika sena leveranser och snabbt lösa eventuella problem som uppstår.
Levererad order
När transportbolaget levererar din order ska du vara noga med att se över emballaget, är något skadat så är det viktigt att du får en skriftlig bekräftelse från chauffören. Har du valt att betala med faktura så är det först när transportbolaget meddelat sin leverans som vi skickar ut den.
Kom ihåg att du alltid kan kontakta vår kundtjänst om det dyker upp frågor! Kontaktinformation finns på din ordersida eller på vår hemsida under kundservice.